Økonomi uten grenser?

Tiden 2000 Heftet

Forfatteren gir en analyse av sentrale økonomiske og styringsmessige spørsmål ved starten av det 21. århundret. Han skriver om markedets betydning, produktivitetsutviklingen i Norge, om virkningene av globaliseringen og om vår rike stat.

Er alt bare regnestykker, finnes det ikke noen «politikk» mer? Hvordan kan det ha seg at vi i en tid der «alt» er mulig, fortsatt diskuterer som om vi har de samme økonomiske problemer og bekymringer som tidligere? I denne nye boka gir forfatteren en inngående analyse av sentrale økonomiske og styringsmessige spørsmål ved starten av det nye århundret. Han skriver om markedets betydning, om produktivitetsutviklingen i Norge og om globaliseringen på vår rike stat. Boka bør bli lesing for de fleste samfunnsengasjerte mennesker. For politikere, tillitsvalgte og bedriftsledere må den betraktes som «pensum».

Forlag Tiden

Utgivelsesår 2000