Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Forfatteren tar opp observasjon med så vel kvantitativ som kvalitativ forskningstilnærming. Hovedvekten i framstillingen er lagt på forskningsprosydyrer. Her nytter forfatteren eksempler, særlig fra egen forskning, for å belyse de ulike temaene hun tar opp. i tillegg til en slik praktisk metodisk innføring setter hun også temaene inn i en vitenskapsteoretisk sammenheng. Boka er nyttig for studenter og forskere som trenger innsikt om observasjonsforskning til bruk i pedagogikk, spesialpedagogikk og andre samfunnsvitenskapelige fag.
Omtale fra forlaget
Observasjon er en mye brukt metode når en ønsker å studere enkeltpersoner eller grupper i deres vante miljø. For å få godt utbytte av observasjonsforskning i slike situasjoner, er det nødvendig å kjenne denne metodens forutsetninger, styrker og begrensninger. Denne boka gir slik innsikt. Den behandler både kvantitativ og kvalitativ tilnærming til observasjonsforskning. Det legges stor vekt på å forklare forskningsprosedyrer. Disse belyses med eksempler, særlig fra forfatterens egen forskning. Temaene settes også inn i en vitenskapsteoretisk sammenheng.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2000
Format Heftet
ISBN13 9788241712074
EAN 9788241712074
Språk Bokmål
Sider 158
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket