Nyhetsverdier

om markedsorientering og journalistikk i ti norske aviser

av (forfatter) og Institutt for journalistikk (utgiver).

Høyskoleforlaget og IJ-forlaget 2001 Heftet

5 bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

Forfatteren tar i denne boka opp pressens temavalg, sjangrer, nyhetsprioteringer, kildebruk og kjønnsbilder. Han dokumenterer bl.a. at avisenes markedsposisjon har en grunnleggende betydning for journalistisk stoffmiks, nyhetsutvalg og vinkling. Avisene speiler heller ikke virkeligheten, de strukturerer den og bruker i stor grad tolkningsrammer hentet fra institusjonskilder og andre elitegrupper. Boken bygger på innholdsanalyse av ti norske aviser. Har register og litteraturliste.

Omtale fra forlaget

Bokdetaljer

Forlag Høyskoleforlaget IJ-forlaget

Utgivelsesår 2001

Format Heftet

ISBN13 9788271472108

EAN 9788271472108

Omtalt sted Norge

Språk Bokmål

Sider 246

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

5 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket

Du vil kanskje også like

  • "En helt vanlig dag på jobben - Se og Hør fra innsiden" av Håvard Melnæs
  • "Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet? - roman" av Johan Harstad
Alle bokanbefalinger for dette verket