Omtale fra forlaget
I Nyhetsverdier tar Sigurd Allern opp pressens temavalg, sjangrer, nyhetsprioritering, kildebruk og kjønnsbilder. Han dokumenterer bl.a. at avisenes markedsposisjon har en grunnleggende betydning for journalistisk «stoffmiks», nyhetsutvalg og vinkling. Avisene «speiler» heller ikke virkeligheten, de strukturerer den og bruker i stor grad tolkningsrammer hentet fra institusjonskilder og andre elitegrupper. Boken bygger på en innholdsanalyse av ti norske aviser.
Forlag Høyskoleforlaget IJ-forlaget
Utgivelsesår 2001
Format Heftet
ISBN13 9788271472108
EAN 9788271472108
Språk Bokmål
Sider 246
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket5 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket