Oslo, 5221. Jordas naturressurser strekker ikke lenger til, og menneskene søker ut i verdensrommet for videre vekst. Frank deltar på en ekspedisjon for kartlegging av mulige naturresserser på en fremmed planet. Det er en planet som naturgeografisk ligner mye på Jorda, men en verden der Frank må overleve som en ensom, steinaldersk villmann etter ei krasjlanding.

NY VERDEN er fortellingen om en tid som kommer. Når Jordens naturressurser ikke lenger strekker til og mennesket må søke ut i verdensrommet for videre vekst.

Vi følger Frank - en ellevill ungkar i Oslo, år 5221. Hans deltakelse på en ekspedisjon for kartlegging av mulige naturressurser på en fremmed planet ved en av Jordens nærmeste stjerner. En vill verden som naturgeografisk ligner mye på Jordkloden. En verden der moderne Frank må overleve som ensom steinaldersk villmann etter en patetisk krasjlanding. Om overlevelse på naturens vilkår. Om menneskets primitive natur. Om den vanvittige ensomheten. Om Franks fantastiske oppdagelser. Om gjennomføringen av tidenes kupp. Oppkjøpet av en helt ny verden. En ny verden med nye regler. Menneskets emigrasjon ut i verdensrommet.

Forlag Kolofon

Utgivelsesår 2004