NS 8405

kommentarutgave til Norsk standard 8405, Norsk bygge- og anleggskontrakt

av (forfatter), Heikki Giverholt (forfatter) og Hans-Jørgen Arvesen (forfatter).

Gyldendal akademisk 2006 Innbundet

Boka er skrevet som en håndbok for alle som skal anvende standarden i praksis. Den gir en rekke anbefalinger og råd, og det tas standpunkt til og gis anvisning om løsninger på vanskelige juridiske problemstillinger. Har lov- og stikkordsregister.

Denne kommentarutgaven er skrevet som en håndbok for alle som skal anvende standarden i praksis. Boken har en svært praktisk vinkling til daglige situasjoner som byggherre og entreprenør står overfor på byggeplassen. NS 8405 etterfulgte NS 3430 og ble vedtatt av Standard Norge i mars 2004. Det er senere gjort flere endringer som er inntatt i 2. utgave av standarden. Denne utgaven av NS 8405 med kommentarerer ajourført med disse endringene samt nye rettskilder, litteratur mv. på området. Det er også foretatt en ytterligere fordypning av den foreliggende rettspraksis knyttet til tidligere standarder og generell entrepriserett, ikke minst for å gjøre boken mer tjenlig for praktiserende jurister.

Forlag Gyldendal akademisk

Utgivelsesår 2006