Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka viser hvordan norskundervisning i grunnskolen kan knyttes opp mot elevenes tekstproduksjon og utvikling av tekstkompetanse. Forfatterne legger fram mange ideer til hvordan norsklærere kan arbeide tekstbasert i praksis. Boka har ei grundig innføring i læringsfremmende språk- og tekstarbeid for elever med norsk som andrespråk. Boka bygger videre på Norskdidaktikk 1 - ei grunnbok som kom i 1999. Har register.
Omtale fra forlaget
Norskdidaktikk - tekstnær og elevnær undervisning er ei bok som viser hvordan norskundervisning i grunnskolen kan knyttes opp mot elevenes tekstproduksjon og utvikling av tekstkompetanse. Et stort og frodig utvalg av tekster fra småbarnsalder ti ungdomsskolealder er analysert og kommentert språklig og pedagogisk. Det gjelder både muntlige tekster i ulike sjangrer og skjermtekster. Forfatterne legger fram mange ideer til hvordan norsklærere kan arbeide tekstbasert i praksis.Boka har ei grundig innføring i læringsfremmende språk- og tekstarbeid for elever med norsk som andrespråk.
Grunntanken i boka er at elevene vil nyte godt av ei styrking av lærerens tekstkompetanse. Boka er et viktig bidrag for å heve norsklærernes kompetanse på dette området.
Norskdidaktikk - tekstnær og elevnær undervisning bygger videre på grunnboka i norskdidaktikk som kom ut o 1999.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2000
Format Heftet
ISBN13 9788251840460
EAN 9788251840460
Språk Bokmål Nynorsk
Sider 385
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket