Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka gir en innføring i rammer og retningslinjer, strategier og metoder for norskundervisning i grunnskolen. Norsklærerrollen blir drøftet i forhold til fagutvikling, fagsyn og læringsyn med spesielt blikk for barn og unges oppvekstvilkår og språkutvikling. Forfatterne kopler norskfaglig basisstoff til aktuelle språkpedagogiske og litteraturpedagogiske innfallsvinkler. Har litteraturliste og stikkordregister.
Omtale fra forlaget
Norskdidaktikk . ei grunnbok gir en innføring i rammer og retningslinjer, strategier og metoder for norskundervisning i grunnskolen. Norsklærerens rolle blir drøftet i forhold til fagutvikling, fagsyn og læringssyn, med spesielt blikk for barn og unges oppvekstvilkår og språkutvikling. Forfatterne kopler norskfaglig basisstoff til aktuelle språkpedagogiske og litteraturpedagogiske innfallsvinkler. Boka gir blant annet en innføring i den første lese- og skriveopplæringen, den omhandler vurdering i norskfaget og IKT som verktøy. I den reviderte utgaven er stoffet gjennomgått og oppdatert mot ny forskning og praksis i pakt med L97 og utviklingsarbeid i kjølvannet av reformen.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2001
Format Innbundet
ISBN13 9788215001388
EAN 9788215001388
Språk Bokmål Nynorsk
Sider 436
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket