Norskboka 2

norsk for grunnskolelærerutdanning 1-7

av (redaktør) og Hilde Traavik (redaktør).

Universitetsforlaget 2020 E-bok

«Norskboka 1 og 2» gir en samlet presentasjon av det store norskfaget slik norsklæreren på barnetrinnet trenger det. Skreddersydd for norskfaget i GLU 1-7!
Norskfaget er skolens største og viktigste fag. «Norskboka 1 og 2» er et basisverk som gir innsikt i de sentrale emnene i norskfaget. Verket er skreddersydd for norsk i GLU 1.-7. Det er lagt vekt på å tydeliggjøre sammenhengene mellom teori og praksis og mellom lærestoff og lærerarbeid. «Norskboka 2» inneholder stoff om den andre lese- og skriveopplæringa, litteraturdidaktikk, muntligopplæring, digitale ferdigheter, tekstteori, vurdering og lese- og skrivevansker. Forfatterne har omfattende erfaring både som norsklærere, lærerutdannere og forskere. Det setter sitt tydelige preg på verket. Bidragsytere er Rune Andreassen, Jannike Ohrem Bakke, Christian Bjørn Bjerke, Tuva Bjørkvold, Anne Håland, Benthe Kolberg Jansson, Kåre Kverndokken, Anne Løvland, Magnus Nohr, Kirsten Palm, Dagrun Skjelbred, Hilde Traavik og Gro Ulland.

Forlag Universitetsforlaget

Utgivelsesår 2020