Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka gir oversikt over utviklingen av den formaliserte utdanningen i Norge. Forfatteren tar særlig opp to forhold for å forstå denne utviklingen. Det ene er hvordan myndighetene gjennom lovverket har søkt å styre utviklingen mot stadig mer formalisert opplæring for alle. Pedagogisk praksis og -utviklingsarbeid er den andre. Forfatteren viser hvordan disse forholdene dels drar i samme retning og dels i motsatt retning. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Hele det norske utdanningssystemet gjennomgår for tiden store endringer. Denne boka gir bakgrunn for å forstå reformene og debatten rundt dem. Ved å trekke de historiske linjene tilbake til latinskolen og allmueskolen, oppnår forfatteren å gi en oversikt over utdanningssystemet slik det er i dag. Det er lagt vekt på sammenhengen mellom de ulike nivåene i utdanningssystemet og forholdet mellom utdanning og samfunnet. Boka henvender seg til lærere og studenter i lærerutdanningen.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 1995
Format Heftet
ISBN13 9788200223986
EAN 9788200223986
Omtalt sted Norge
Språk Bokmål
Sider 170
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket2 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket