Norsk steinhåndbok

Aschehoug 2000 Innbundet

Norsk Steinhåndbok er felthåndboken for alle geologi-interesserte. Representative prøver av mer enn 600 mineraler, bergarter og meteoritter er avbildet i naturlig størrelse. Tekst og bilder er nær knyttet til hverandre og utstrakt bruk av oversiktstabeller gjør stoffet lett tilgjengelig. Har stikkordregister.

NORSK STEINHÅNDBOK
Omfattende informasjon om mer enn 600 mineraler, bergarter og meteoritter. Funnsteder i Norge. Gjennomillustrert i farger.
Norsk steinhåndbok er felthåndboken for alle geologiinteresserte. Representative prøver av mer enn 600 mineraler, bergarter og meteoritter er avbildet i naturlig størrelse. Tekst og bilder nær knyttet til hverandre og utstrakt bruk av oversiktstabeller gjør stoffet lett tilgjengelig . et uvurderlig hjelpemiddel for så vel amatører som for fagfolk.
Av innholdet:
Presise fargefotografier av 600 mineraler, bergarter og meteoritter.
Utseende, egenskaper, sammensetning, funnsteder i Norge og verden for øvrig, spesielle kjennetegn og bruk.
Omfattende bestemmelsesnøkkel for mineraler i tabellform og oversiktlig hjelp for å bestemme bergarter.
Egne avsnitt om hvordan mineraler og bergartsgrupper dannes og klassifiseres.
Oversikt over Norges geologiske utvikling. Fyldig stikkordregister.

Utgivelsesår 2000

ISBN13 9788203224980