Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
I barnehagen og småskolen finner vi en stadig økende andel av minoritetsspråklige barn. Med bakgrunn i problemstillingen om hvordan pedagogene kan legge til rette for at disse barna skal lære seg norsk språk, behandler forfatterne spørsmål som blant annet: Hvilke språklige trekk særpreger norsk? Hvordan kan pedagogene fokusere på språkets form, innhold og funksjon? Hvordan kan undervisningen organiseres, og hvilken rolle spiller lek? Hva må til for å tilrettelegge for godt samarbeid med foreldrene? Har ordforklaringer og register.
Omtale fra forlaget
I barnehagen og småskolen finner vi en stadig økende andel av minoritetsspråklige barn. Med bakgrunn i problemstillingen om hvordan pedagogene kan legge til rette for at disse barna skal lære seg norsk språk, behandler forfatterne spørsmål som blant annet: Hvilke språklige trekk særpreger norsk? Hvordan kan pedagogene fokusere på språkets form, innhold og funksjon? Hvordan kan undervisningen organiseres, og hvilken rolle spiller lek? Hva må til for å tilrettelegge for godt samarbeid med foreldrene? Har ordforklaringer og register.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2002
Format Heftet
ISBN13 9788215002439
EAN 9788215002439
Språk Bokmål
Sider 192
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket4 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket