Omtale fra forlaget
Denne boka handler om språkutvikling hos tospråklige barn og tilegnelse av andrespråk i barnehagen og på barnetrinnet i skolen.
Formålet med boka er å utvikle flerkulturell kompetanse hos barnehagelærer- og lærerstudenter og pedagoger i barnehagen og på barnetrinnet.
Emnene er både knyttet til språktilegnelse, språklige beskrivelser, språksosiologi, og til metodisk tilrettelegging i flerkulturelle grupper, hvor vennskap, lek, temaarbeid og lærerrollen står sentralt.
Denne tredje utgaven er oppdatert på planer og offentlige dokumenter. Nyere forskning er lagt til, f.eks. om musikk som verktøy i norskopplæringen. Kapitlet om kartlegging er utvidet, siden kartlegging av barns språk nå innføres for barnehager over hele landet.
Sonja Kibsgaard er førstelektor i pedagogikk ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning og Olaf Husby er førsteamanuensis ved Institutt for språk- og kommunikasjonsstudier ved NTNU.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2014
Format Heftet
ISBN13 9788215023281
EAN 9788215023281
Språk Bokmål
Sider 229
Utgave 3
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket4 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket