Norgesturen

vakre turer til fots og på ski fra Lindesnes til Nordkapp

av (forfatter), Inger Karin Natlandsmyr (foto) og Torbjørn Rathe (illustratør).

Jæren forlag 2020 Slide bound

Ingen bokelskere følger dette verket.

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp bøker hos haugenbok.no Kjøp boka hos Bookis! Kjøp boka hos ark.no

Norgesturen : vakre turer til fots og på ski fra Lindesnes til Nordkapp.

Norgesturen er hele Norges nye turbok. Boka gir en detaljert beskrivelse av vakre turopplevelser i ditt nærmeste ferieland. Turene har varierende vanskelighetsgrad, fra enkle, familievennlige hytte-til-hytteturer, til mer utfordrende skiturer med telt, utenfor oppmerket løype.

Vårt langstrakte land byr på variert og spektakulær natur, fra Lindesnes i sør til Nordkapp i nord. Turhåndboka er basert på femten selvopplevde turer. Du får praktiske råd, detaljerte beskrivelser av rute, samt forslag til overnatting. Turene som er beskrevet i boka går fra sør mot nord, men det er selvfølgelig mulig å gå motsatt vei. Skiturene i boka kan gås som fottur om sommeren, og de fleste fotturene kan gås som skitur.

I boka finner du også praktiske råd om bekledning, pakking, sikkerhet og utstyr til både teltturen og hytteturen. Etter hver turbeskrivelse vil du se forslag til andre opplevelser og severdigheter i samme område. Bli inspirert og lag ditt eget tureventyr!

Skap familiens eget 71° nord-eventyr! Underveis på reisen mot nord kan du krydre turene med opplevelser som padling, hundespanntur, klatring i blåis, ridetur i fjellet, og overnatting i ishotell.

Og når du har gått alle turene i boka, ja da kan du si at du har gått Norge på langs!

Forlag Jæren forlag

Format Slide bound

Omtalt sted Norge

Mest som en huskeliste for meg selv.
Mange forfattere som for meg vil bli nye bekjentskaper.
Uprioritert rekkefølge.