Norgesturen

vakre turer til fots og på ski fra Lindesnes til Nordkapp

av (forfatter), Inger Karin Natlandsmyr (foto) og Torbjørn Rathe (illustratør).

Jæren forlag 2020 Slide bound

Norgesturen : vakre turer til fots og på ski fra Lindesnes til Nordkapp.

Norgesturen er hele Norges nye turbok. Boka gir en detaljert beskrivelse av vakre turopplevelser i ditt nærmeste ferieland. Turene har varierende vanskelighetsgrad, fra enkle, familievennlige hytte-til-hytteturer, til mer utfordrende skiturer med telt, utenfor oppmerket løype.

Vårt langstrakte land byr på variert og spektakulær natur, fra Lindesnes i sør til Nordkapp i nord. Turhåndboka er basert på femten selvopplevde turer. Du får praktiske råd, detaljerte beskrivelser av rute, samt forslag til overnatting. Turene som er beskrevet i boka går fra sør mot nord, men det er selvfølgelig mulig å gå motsatt vei. Skiturene i boka kan gås som fottur om sommeren, og de fleste fotturene kan gås som skitur.

I boka finner du også praktiske råd om bekledning, pakking, sikkerhet og utstyr til både teltturen og hytteturen. Etter hver turbeskrivelse vil du se forslag til andre opplevelser og severdigheter i samme område. Bli inspirert og lag ditt eget tureventyr!

Skap familiens eget 71° nord-eventyr! Underveis på reisen mot nord kan du krydre turene med opplevelser som padling, hundespanntur, klatring i blåis, ridetur i fjellet, og overnatting i ishotell.

Og når du har gått alle turene i boka, ja da kan du si at du har gått Norge på langs!

Forlag Jæren forlag

Utgivelsesår 2020