Nordens pattedyr

av (forfatter), Elisabeth Hagström (forfatter), Bo Lundwall (illustratør), Stein Gabrielsen (oversetter) og Per Ole Syvertsen (medarbeider).

Gyldendal 2011 Innbundet

Boka beskriver 116 pattedyrarter som regelmessig forekommer i Norden eller tilgrensende områder, inkludert pattedyr som lever i havet. Den beskriver dyrenes livsmiljø, vaner, forplantning og føde, har fakta om kroppslengde, vekt og antall unger, og utbredelseskart.

En bok for alle naturvenner

Nordens pattedyr er for alle naturinteresserte mennesker. Boken tar for seg alle ville pattedyr som regelmessig forekommer i Norden. Totalt beskrives 116 arter -- alt fra staselige hjortedyr til uanselige smågnagere. Til og med pattedyrene som lever i havet, seler og hvaler, er tatt med.Detaljrike illustrasjoner og interessante tekster forteller om dyrenes livsmiljø, vaner, forplantning og favorittføde. For alle arter finnes det faktaruter som blant annet angir kroppslengde, vekt og antall unger. I tillegg er det utbredelseskart som antyder i hvilke områder man kan treffe på de ulike artene. Boken er bearbeidet for norske forhold av zoolog Per Ole Syvertsen

ISBN13 9788205414860

EAN 9788205414860