Noen besvarte spørsmål

av (forfatter), Laura Clifford Barney (redaktør) og Laura Clifford Barney (oversetter).

Bahá'í forlag 2019 Innbundet

"Jeg har gitt deg mine trette stunder," var 'Abdu'l-Bahás ord idet han reiste seg fra bordet etter å ha besvart et av mine spørsmål. Som det var på denne dagen, slik fortsatte det. Mellom arbeidsøktene fant hans utmattelse lindring i fornyet aktivitet. Iblant kunne han snakke lenge; men ofte ble han etter kort tid kalt bort, selv om temaet kunne kreve mer tid. Så kunne det gå dager og til og med uker uten at han hadde mulighet til å undervise meg. Men jeg kunne gjerne være tålmodig, for jeg hadde alltid den større lesjonen foran meg - undervisningen som hans personlige liv utgjorde.
I løpet av mine mange besøk i Akka ble disse svarene skrevet ned på persisk mens 'Abdu'l-Bahá snakket, ikke med tanke på utgivelse, men rett og slett slik at jeg kunne ha dem og studere dem i fremtiden. Først måtte de avpasses etter tolkens ordrette oversettelse, og senere, da jeg hadde tilegnet meg en viss kunnskap om persisk, etter mitt begrensede ordforråd. Dette bidrar til gjentakelser av bilder og fraser, for ingen behersker velvalgte uttrykk på en bedre måte enn 'Abdu'l-Bahá. I disse undervisningstimene er han læreren som tilpasser seg sin elev, og ikke taleren eller poeten.
Denne boken presenterer kun visse aspekter av bahá'í-troen, som er universell i sitt budskap, og som for hver den som spør, har svaret som er tilpasset vedkommendes spesielle utvikling og behov.
I mitt tilfelle ble læren fremstilt i samsvar med min elementære kunnskap og er derfor på ingen måte full.stendig og uttømmende, slik innholdsfortegnelsen viser.. Innholdsfortegnelsen er kun føyd til for å vise hvilke temaer som er tatt opp. Men jeg tror at det som har vært så verdifullt for meg, kan være nyttig for andre siden alle mennesker, uansett forskjeller, er forenet i sin. søken etter virkeligheten, og jeg har derfor bedt om 'Abdu'l.-Bahás. tillatelse til å utgi disse samtalene.

Forlag Bahá'í forlag

Utgivelsesår 2019