Ninjakatten Toto og den store kobrakrisen

av (forfatter), Nick East (illustratør) og Fartein Døvle Jonassen (oversetter).

Solum Bokvennen 2022 Innbundet

Klar for en annerledes katt? Møt Toto! Opprinnelig italiensk gatekatt, nå bedagelig innekatt hos nye, britiske foreldre. Nei vent, ikke bedagelig? I så fall bare på dagtid. På natta søker hun eventyr sammen med broren sin Sølv og et nyervervet bekjentskap: Kattefjes. (Hmm...en katt som må kalle seg kattefjes...kan det være...nei..hææ..en rotte?)

Mørket har falt over London, men du kan ikke legge deg til å sove helt ennå: En gigantisk, dødelig kobra er på rømmen! Hvem skal redde byen? Ikke få panikk: Her kommer den perfekte nye heltinnen - Ninjakatten Toto! Toto er riktignok blind, men det er ikke noe problem. Faktisk gjør det henne ekstra sterk. Som en liten kattunge i Italia ble hun opplært av en ninjamester til å stole på sansene sine. Hun slår ned som et svart-hvitt lyn når hun oppdager en trussel.

Så er spørsmålet: Vil Toto klare å komme til unnsetning og fange den giftige kongekobraen som har rømt fra London Zoo?

Dette er første bok i serien om Ninjakatten Toto!

Forlag Solum Bokvennen

Utgivelsesår 2022

Serie Ninjakatten Toto (1)

Genre Humor Spenning