Nidingøye

Publica 2014 Innbundet

Tobi Takina har evner han aldri har kunnet drømme om. Evner han ikke har bedt om, men som han snart må velge hvordan han vil bruke.

En havmann forteller ham at han har nidingøye. Tobi får senere vite at han dermed kan se en dimensjon som er skjult for andre. Gripe ting som er uhåndgripelige for andre mennesker. Hans drøm om ikke lenger å være en liten og betydningsløs pingle har gått i oppfyllelse, men drømmen skal raskt vise seg å bli til mareritt. Brødrene Priva skyr nemlig ingen midler for å få tak i gutten som kan vise seg å bli deres frelse.

Robert Botn (f. 1983 i Tønsberg) har oversatt flere bøker for barn, ungdom og voksne. Han er utdannet tekstforfatter og skribent, og har i tillegg tatt forfatterstudiet ved Høgskolen i Telemark. Til daglig jobber han som tekstforfatter i et reklamebyrå. Nidingøye er hans debutroman, den første boken i serien om Tobi Takina.

Forlag Publica

Utgivelsesår 2014