Nevrologi og nevrokirurgi

fra barn til voksen

av (redaktør), Eirik Helseth (redaktør) og Terje Rootwelt (redaktør).

Vett & viten 2014 Innbundet

Nevrologi og nevrokirurgi fra barn til voksen, 6. utg.
Oppdatert kunnskap skrevet av norske eksperter Boken Nevrologi og nevrokirurgi - fra barn til voksen presenterer norsk nevrologi og nevrokirurgi med tilgrensende områder, og den dekker nevrologiske tilstander både hos barn og voksne. Boken er satt sammen av bidrag fra et stort antall spesialister innenfor de ulike områdene av nevrologi og nevrokirurgi. Mangfoldet av bidragsytere er bokens styrke, og forfatternes presentasjonsform og særpreg får komme til uttrykk. De er alle aktive klinikere og forskere fra en rekke norske sykehus. Det gjør at epidemiologi, retningslinjer, diagnostiske hjelpemidler og behandlingsmuligheter er tilpasset norske forhold. Denne sjette utgaven av boken inneholder nye kapitler på flere sentrale områder. Alle de andre kapitlene har blitt oppdatert og nytt bildemateriale inkludert. Boken har en klar og oversiktlig oppbygging, hvor alle kapitlene starter med et sammendrag og avsluttes med forslag til tilleggslitteratur. Et omfattende stikkordregister gjør det enkelt å finne fram til aktuelle tilstander og begreper. Med sitt kliniske fokus egner boken seg godt som lærebok for studenter innen medisin og tilgrensende helsefag. Den egner seg også som oppslagsbok for leger og annet helsepersonell. Leif Gjerstad, Eirik Helseth, Terje Rootwelt (red.)

Forlag Vett & viten

Utgivelsesår 2014