Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken handler om hvordan den nevrovitenskapelige forskningen kommer til nytte i pedagogikkens verden. Den ser på hvor langt forskningen har kommet, og hvor veien går herfra. Henvender seg til pedagoger, studenter og forskere.
Omtale fra forlaget
Hvordan kan kunnskap om hjernens utvikling brukes i pedagogikken? Blir vi klokere av å bevege oss? Er den utbredte bruken av Mange intelligenser i skolesystemet å gå for langt? Og kan vi kreve at barn skal ta ansvar for egen læring? Boken gir en bred introduksjon til pedagogisk nevrovitenskap - et nytt og svært spennende felt som setter kunnskap fra nevrovitenskap sammen med pedagogikk. Fordi vi lærer med hjernen, og fordi pedagogikk dreier seg om læring, er det naturlig å undersøke hvordan nevrovitenskaplig forskning kan komme til nytte i pedagogikkens verden.
Forlag Kommuneforl.
Utgivelsesår 2007
Format Heftet
ISBN13 9788244613019
EAN 9788244613019
Språk Bokmål
Sider 248
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket