Omtale fra forlaget
I en tid der utvikling av ny teknologi og naturvitenskapelig kunnskap skjer i et forrykende tempo, har det kanskje aldri vært viktigere å lære våre barn kritisk tenkning, kildekritikk og hva som skiller vitenskap fra pseudovitenskap. Dette fordrer at elevene, i tillegg til å få tilstrekkelig faglig kunnskap, lærer hvordan kunnskap utvikles gjennom naturvitenskapelige metoder og prosesser, og hvilke verdier og normer som ligger til grunn. Med andre ord kunnskap om naturvitenskapens egenart. Forfatterne har to mål med denne boken: 1. Gi deg kunnskap om naturvitenskapens egenart, med særlig vekt på naturvitenskapelig metode og kunnskapsutvikling. 2. Gi konkrete tips og eksempler på undervisningsaktiviteter som fremmer læring om naturvitenskapens egenart. Boken bygger på forskningsbasert kunnskap og hvordan dette kan formidles i utdanningen. Etter å ha lest boken håper forfatterne at lærere i skolen og kommende lærere vil forstå betydningen av å ta små sidesteg i den ordinære undervisningen hvor de eksplisitt knytter det elevene gjør eller observerer opp mot det som forskere gjør.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2024
Format Heftet
ISBN13 9788215060422
EAN 9788215060422
Språk Bokmål
Sider 183
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket