Naturens rikdom

fotoakvareller med inspirerte tekster

av (illustratør), Ann-Christin Olofsson (forfatter) og Eldbjørg Nyborg (oversetter).

Fjellheimen 2009 Innbundet

Boken inneholder fotoakvareller med tilhørende tekster som beveger seg i sansenes grenseland. Parallell tekst på norsk og svensk.

.Åh, vilka vackra bilder! Jag får lust til att skriva texter til dem om naturens rikedom.. Omtrent slik lød en e-post Eldbjørg Nyborg mottok fra Ann-Christin Olofsson en dag i april 2008. Hun satt ved PC-en og beundret fotoakvareller i Eldbjørgs nettgalleri. Denne lysten førte til et svensk/norsk samarbeid og en delikat bok med 34 fotoakvareller og like mange tekster trykt på begge språk. Den som har sett Eldbjørgs forrige bok Ut i naturen . Inn i naturen er kjent med noen av bildene hennes og har lest om teknikken. Selv om man ved første øyekast kan tro at dette er akvareller, så har alle bildene et fotografi som original. Bildene og tekstene beveger seg i sansenes grenseland. Et opphold i dette riket kan oppleves som krevende, men hjernens og hjertets forståelse vil i samarbeid føre oss videre på vandringen langs lengselens vei. Både bilder og tekster egner seg til kontemplasjon og meditasjon, og blant linjenes blomster og blad kan du plukke affirmasjoner som passer for deg.

Parallell tittel Naturens rikedom

Forlag Fjellheimen