Naturbasert turisme

av (forfatter).

Fagbokforlaget 2007 Heftet

1 bokelsker følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

Boken gir basiskunnskaper om naturbasert turisme både som fenomen og næring, og tar opp beslektede temaer som økoturisme, bærekraftig turisme og geoturisme. Emnet behandles ut fra et samfunnsvitenskapelig perspektiv og et markedsføringsperspektiv. Boken gir innsikt i bakgrunnen for den økende interessen for naturbasert turisme og hva som utgjør naturbaserte turismeprodukter. Den går gjennom de ulike tilnærmingene for å segmentere og typologisere naturbaserte turister. I tillegg viser den viktigheten av en bærekraftig turismeutvikling. Boken egner seg for studenter som tar utdanning innenfor reiseliv, hotellfag, fritidsfag, markedsføring, landbruk og naturforvaltning, samt for reiselivsbedrifter som vil legge til rette for naturbasert turisme. Har stikkordregister.

Omtale fra forlaget

Naturbasert turisme kan defineres som reiser der hensikten er å nyte naturen eller oppleve uberørt natur. Det sier sitt om bredden i naturbasert turisme: Det kan være alt fra sol- og badeferier til økoturisme. For å dekke denne bredden behandles emnet både fra et samfunnsvitenskapelig og et markedsføringsperspektiv. Boken gir basiskunnskaper om naturbasert turisme både som fenomen og næring, og tar opp beslektede temaer som økoturisme, bærekraftig turisme og geoturisme. Naturbasert turisme gir innsikt i bakgrunnen for den økende interessen for naturbasert turisme og hva som utgjør naturbaserte turismeprodukter. Boken går grundig gjennom de ulike tilnærmingene for å segmentere og typologisere naturbaserte turister. Ved å forklare ulike virkninger av naturbasert turisme, viser boken også viktigheten av en bærekraftig turismeutvikling. Boken har et omfattende eksempelmateriale fra den norske turismekonteksten. Boken egner seg for studenter som tar utdanning innenfor reiseliv, hotellfag, fritidsfag, markedsføring, landbruk og naturforvaltning. Den egner seg også godt for reiselivsbedrifter som vil legge til rette for naturbasert turisme. Mehmet Mehmetoglu er professor ved Høgskolen i Finnmark og professor II ved Høgskolen i Harstad. Han har utgitt Perspektiver på markedsføring av reiseliv og Kvalitativ metode for merkantile fag, og publisert flere artikler om natur- og kulturbasert turisme i internasjonale tidsskrifter.

Bokdetaljer

Forlag Fagbokforlaget

Utgivelsesår 2007

Format Heftet

ISBN13 9788245004717

EAN 9788245004717

Språk Bokmål

Sider 165

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

1 bokelsker følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket