Narrativ identitet

drama- og teaterpedagogisk praksis i interkulturell kontekst

av (forfatter), Shanti Brahmachari (forfatter), Heidi M. Haraldsen (forfatter), Siri Ingul (forfatter) og Anna S. Songe-Møller (forfatter).

Tell forlag 2016 Heftet

Antologien Narrativ identitet belyser drama- og teaterfaglige metoder fra arbeid i skole og grupper med variert sosial og kulturell bakgrunn. Boken tar for seg begrepet «narrativ identitet» og undersøker det opp mot to eksisterende praksiser i Norge i dag; SolidaritetsForumTeater og TekstLab. Den henvender seg primært til studenter på lærerutdanningen og på faget Flerkulturell forståelse, men vil i tillegg være av interesse for alle som arbeider interkulturelt.

Boken starter med et teorikapittel som undersøker og belyser fenomenet narrativ identitet. Deretter beveger den seg over i to praktisk funderte kapitler, for til slutt å samle trådene i et kapittel der alle delene settes i «spill» med hverandre. Fagboken presenterer teori og praksis i samspill, avdekker et teoretisk landskap og gir praktiske redskap til de som jobber med drama og teater i det interkulturelle Norge.

Forlag Tell forlag

Utgivelsesår 2016