Nært & kjært

en kulturhistorisk veiviser

Haugesund, Karmøy, Tysvær, Bokn, Vindafjord, Etne, Sauda, Suldal, Utsira, Sveio, Bømlo, Stord, Kvinnherad, Odda, Ullensvang

av (forfatter) og Tor Inge Vormedal (illustratør).

Vormedal 2007 Innbundet

Boken inneholder tekst, kart og bilder fra 15 kommuner i Haugesundsdistriktet. Forfatteren tar for seg kulturliv, naturopplevelser og beskrivelse av arbeidsplasser, samt værforhold og kirkebygg. Har litteraturliste.

Haugesundsdistriktet er en av Norges vakreste landsdeler. Her finnes både fjord og fjell, evig snø, historiske severdigheter og unike naturområder. Boken .Nært & Kjært. tar for seg i alt 15 kommuner i Haugesundsdistriktet, det vil si kommuner som ligger i nordre del av Rogaland, søndre del av Hordaland samt deler av Hardanger. Gjennom tekst og bilder får leserne informasjon om hva de enkelte kommunene har å tilby enten det er kulturelle attraksjoner, severdigheter, naturopplevelser eller arbeidsplasser. I tillegg til omtale av hver enkelt kommune, har boken også kapitler om lokale værforhold, historiske kart og gamle kirkebygg.

Forlag Vormedal

Utgivelsesår 2007