Når to x 4

fortellinger om Berte

av (forfatter) og Tina Soli (illustratør).

Gyldendal 2006 Innbundet

Boken inneholder fire fortellinger om Berte. Når to vil bli kjent med hverandre: Bestemor og Berte snakker om hva man gjør når man har lyst til å bli kjent med noen. Når to er sinte på hverandre: Etter at Berte og mamma har vært uvenner og blitt venner igjen, snakker de om hvordan det er når for eksempel to hunder, eller to politimenn, er sinte på hverandre. Det er vanskelig å være den første som gir den andre en klem. Når to skal besøke bestemor: Berte og mamma snakker om hva for eksempel to kattunger, to spøkelser eller to pannekaker gjør når de skal besøke bestemor. Når to sier godnatt: Når Berte og mamma skal si god natt, lurer de på hva andre gjør når de sier god natt. De lurer på hva to katter gjør, hva to spøkelser gjør og hva to dinosaurer gjør når de skal si god natt.

Humoristiske lekende hverdagshistorier som ungene elsker Berte er en populær jente blant de yngste, og her utgis fire av de fengende historiene om henne, samlet i en bok. Det handler om når to sier god natt, når de besøker bestemor, når to blir kjent med hverandre, og når de er sinte på hverandre.Godteri i bokform (Dagbladet)Humor og poesi for de minste (Aftenposten)Små perler for en kosestund (Hamar Arbeiderblad)Det merkelige med disse (.) små bøkene er at den voksne som leser, skjønner ingenting. Toåringen som ble lest for, var derimot helt oppslukt (Nationen)

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788205370074