Når solen går ned over Gran Canaria

basert på en sann historie fra Arguineguin og Puerto Rico

Kolofon 2013 Innbundet

Boken tar oss med til sørkysten av ferieparadiset Gran Canaria, nærmere bestemt Arguineguin og Puerto Rico, og handler om unggutten Leo. Intelligent og ressurssterk har han alle forutsetninger for å komme seg opp og fram i livet. En feilvurdering gjør at han en dag befinner seg midt inne i en mørk underverden med narkotika og prostitusjon. Det viser seg at dette er en verden full av skandinaviske og britiske turister, og lokalbefolkning fra alle samfunnsklasser.
Fristet av raske penger og et liv i luksus tar Leo skjebnesvangre valg som fører til et destruktivt liv med løgner, kynisme, forfølgelse, trusler og angst. Det kan bare gå en vei og Leo ender til slutt i fengsel. Miljøet i fengselet er knallhardt med vold, trusler, narkotika og knivstikking. Livet er helsvart. Leo har imidlertid englevakt og hans reddende engel er norske Maria. Maria tenner et håp og en sterk kjærlighet utvikler seg mellom dem. Sammen flykter de fra Spania på jakt etter et nytt godt og trygt liv.

«Hva hjelper det med rikdom i lommene, hvis man har fattigdom i hodet?»

Forlag Kolofon

Utgivelsesår 2013