Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken handler om hvordan en kan forstå og hjelpe barn som ikke klarer å lære på skolen, ikke fordi de mangler evner, men fordi vanskelige følelser kommer i veien. Forfatteren beskriver en terapeutisk metode der to fagområder integreres: en psykoanalytisk forståelse i kombinasjon med en pedagogisk tilnærming. Dette er en måte å forstå og arbeide med barn på som vil være relevant for både kliniske pedagoger og psykologer. Mange lærere og spesialpedagoger vil også kunne ha glede av boken. Med litteraturliste, forfatter- og emneregister.
Omtale fra forlaget
Boken handler om hvordan en kan forstå og hjelpe barn som ikke klarer å lære på skolen, ikke fordi de mangler evner, men fordi vanskelige følelser kommer i veien. Forfatteren beskriver en terapeutisk metode der to fagområder integreres: en psykoanalytisk forståelse i kombinasjon med en pedagogisk tilnærming. Dette er en måte å forstå og arbeide med barn på som vil være relevant for både kliniske pedagoger og psykologer. Mange lærere og spesialpedagoger vil også kunne ha glede av boken. Med litteraturliste, forfatter- og emneregister.
Forlag Yrkeslitteratur
Utgivelsesår 2003
Format Heftet
ISBN13 9788258404917
EAN 9788258404917
Språk Bokmål
Sider 240
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket