Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken gir tips til hvordan en kan håndtere kommunikasjon på best mulig måte til publikum og presse i krisesituasjoner. Boken oppsummerer erfaringer og trekker frem relevante studier på området. Boka kan være nyttig både for kommunikasjons- og informasjonsarbeidere, og for andre som er opptatt av hvordan man forbereder seg på risiko- og krisesituasjoner.
Omtale fra forlaget
Åpenhet har lenge vært et slags sesam-sesam, trylleformularet for medie- og informasjonshåndtering. Men når krisen rammer skulle mye vært gjort på forhånd som har med langt mer enn åpenhet å gjøre. Det er ofte slik at vår informasjon trengs aller mest når vi vet minst. Når mye av det du sier må baseres på antakelser og usikre forutsetninger. Når du må dobbeltsjekke fakta mens situasjonen fordrer raske avgjørelser og pressekorpset venter på bakgrunnsinformasjon, krisefakta og kommentarer. Da settes vår evne til å kommunisere virkelig på prøve. Da er ikke spørsmålet om du skal være åpen eller ikke. Da er spørsmålet hva slags risikokommunikasjon som har gått forut, hvilken tillit du har bygget opp og hvor godt du klarer å kommunisere slik at du treffer publikum hjemme med empati, forståelse og fornuft. Denne boka er et forsøk på å oppsummere erfaringer og trekke frem relevante studier. Boka kan være nyttig både for kommunikasjons- og informasjonsarbeidere, og for andre som er opptatt av hvordan man forbereder seg på risiko- og krisesituasjoner.
Forlag Chr. Tønsberg nye forl.
Utgivelsesår 2008
Format Heftet
ISBN13 9788299788908
EAN 9788299788908
Språk Bokmål
Sider 100
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket