Myggstikk

Gyldendal Tiden 1998 Innbundet

Milly har tilbrakt to uker av sommerferien sammen sin far, hans nye dame og hennes datter Renate. Nå har hun fått nok, og hun reiser til onkel Leo for å tilbringe den siste ferieuken hos ham. Han bor i et koselig hus ved sjøen, og der stifter Milly bekjentskap med Jo, Idun og Eriksen.

Ti år gamle Milly vil ikke feriere hos faren som har fått moteklær og skjegg og bor sammen med "hu der" Britt. Milly vil heller ikke ha en søster som Renate som bare er STE, og bør man egentlig tro på historiene Renate forteller? Milly reiser i stedet til onkel Leo som bor i nytt hus ved sjøen. Her møter hun Idun som er problembarn og Eriksen som er grei innerst inne, selv om han lukter vondt og hater barn. Og hun møter Jo som har skeiv fortann og så mange myggstikk at det nesten er rekord. Han har en hemmelighet og to tjukke foreldre som er stormende forelsket fremdeles. Men hvorfor er ekte kjærlighet bare for noen? Og ljuger de voksne hvis de ikke sier sannheten?

Forlag Gyldendal Tiden

Utgivelsesår 1998