Mustafas drøm

av (forfatter) og Andreas Kristiansen (oversetter).

Proklamedia 2011 Heftet

17 år gamle Mustafa har det vanskelig hjemme. Han kan ikke snakke med noen om familiens skam, men venninnene Sara og Gülsüm introduserer ham for Jesus. Kanskje han kan hjelpe. Dette er en fortelling om skam, tro og hverdagen i et multikulturelt ungdomsmiljø.

Mustafa er 17 år og går på videregående. Han har hatt en rar drøm, en drøm om Gud. Hjemme har han det vanskelig - familiens skam kan han ikke snakke med noen om. Men venninnene sara og Gülsüm for-teller om en person i Koranen og Bibelen, Jesus eller Isa, som virker både mystisk og annerledes. Kan han hjelpe Mustafa og familien hans? Mustafas drøm er en fortelling om skam, tro og tenåringers hverdag i et multikulturelt ungdomsmiljø. Gjennom en enkel fortelling belyses mange likheter og forskjeller mellom ulike religioner og kulturer i dagens Norge. Jim K. Mellis er utdannet sosialantropolog og har skrevet flere bøker. Han har jobbet med Youth With A Mission (Ungdom i Oppdrag) i Amsterdam i mer en 20 år. Mustafas drøm er hans første bok på norsk.

Forlag Proklamedia

ISBN13 9788271993566