Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken henter stoff og erfaringer fra forfatterens egne musikktimer i grunnskolen. Forfatteren konkretiserer metoder og verktøy til bruk i klasserommet og reflekterer over hvordan læreren selv kan være med på å utvikle faget. Boken har et teorigrunnlag, samtidig som den inneholder fortellinger og situasjonsbeskrivelser fra forskjellige musikktimer. Kapitlene tar blant annet for seg aksjonsforskning og læring, læring i praksis, samarbeidslæring i musikk og basisfag, aktuelle konsepter for musikktimene og sang, spill og lek. Alle kapitlene har oppgaver til refleksjon. Boken gir hjelp til studenter og lærere som står overfor faglige og didaktiske utfordringer i egen musikkundervisning. Med litteraturliste og register.
Omtale fra forlaget
Boken henter stoff og erfaringer fra forfatterens egne musikktimer i grunnskolen. Forfatteren konkretiserer metoder og verktøy til bruk i klasserommet og reflekterer over hvordan læreren selv kan være med på å utvikle faget. Boken har et teorigrunnlag, samtidig som den inneholder fortellinger og situasjonsbeskrivelser fra forskjellige musikktimer. Kapitlene tar blant annet for seg aksjonsforskning og læring, læring i praksis, samarbeidslæring i musikk og basisfag, aktuelle konsepter for musikktimene og sang, spill og lek. Alle kapitlene har oppgaver til refleksjon. Boken gir hjelp til studenter og lærere som står overfor faglige og didaktiske utfordringer i egen musikkundervisning. Med litteraturliste og register.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2005
Format Heftet
ISBN13 9788215006604
EAN 9788215006604
Språk Bokmål
Sider 199
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket