Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Artiklene i denne boka tar utgangspunkt i empirisk forskning i grunnskolen, og er knytta til de tre hovedområdene i læreplanen: å musisere, å komponere og å lytte. Boka ser på viktige didaktiske spørsmål og utfordringer i musikkfaget og er ment å skulle inspirere til videre utvikling av musikkdidaktisk teori og praksis. Boka er beregnet på musikklærerstudenter og musikklærere i grunnskole, lærerutdanning og kulturskole.
Omtale fra forlaget
Musikk - mulighetenes fag fyller et tomrom i den musikkdidaktiske litteraturen. De fleste artiklene tar utgangspunkt i empirisk forskning i grunnskolen, og er knyttet til musikkfagets tre hovedområder slik de kommer til uttrykk i den nye læreplanen: å musisere, å komponere og å lytte. Musikk - mulighetenes fag retter søkelyset mot viktige didaktiske spørsmål og utfordringer i musikkfaget. Dette er ei bok som inspirerer til videre utvikling av musikkdidaktisk teori og praksis, og som utfordrer til refleksjon og nyskaping i praksisfeltet. Målgruppa for boka er musikklærerstudenter og musikklærere i grunnskole, lærerutdanning og kulturskole. Eiliv Olsen er førstelektor i musikk og prodekan ved Avdeling for lærerutdanning, Høgskolen i Bergen. Sylvi Stenersen Hovdenak er professor i pedagogikk ved Universitetet i Oslo og professor II ved Avdeling for lærerutdanning, Høgskolen i Bergen.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2007
Format Heftet
ISBN13 9788245006612
EAN 9788245006612
Språk Bokmål Nynorsk
Sider 166
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket