Mundos nuevos 1

libro de textos

spansk, nivå 1

av (forfatter), Graciela Sbertoli (forfatter), Sonja Skjær (forfatter) og Sverre Aass (forfatter).

Aschehoug 2006 Heftet

Begynnerkurs i spansk som dekker to års opplæring i fremmedspråk 2 og 3 og første delen av programfaget (4 + 4 timer). Læreplanens hovedområde dekkes gjennom ulike teksttyper - dialoger, korte artikler, lyttestoff, sanger, ordspråk, dikt, små leserbrev, diagrammer og kart. I tillegg introduseres digital kompetanse som en av flere grunnleggende ferdigheter i faget. Boka har også praktiske oppgaver som fremmer kommunikative ferdigheter.

Læreboka inneholder et variert tekstmateriale. I tråd med læreplanenes mål om interkulturell kompetanse finnes tilrettelagte og autentiske tekster som tar opp et bredt spekter av temaer fra alle deler av den spansktalende verden. Språket gjøres levende ved å ta opp emner som slang, sms-språk og chatting. Kommunikative ferdigheter ivaretas spesielt i Tareas, kapitler som fokuserer på læring gjennom samarbeid. I tillegg fins det egne kapitler med hovedvekt på lytting.

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788203333613