Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken presenterer ulike pedagogiske-metodiske ideer, arbeidsmåter, kooperative læringsaktiviteter og en rekke kopieringsoriginaler av læremidler som kan brukes til å sette i gang grupperettete og/eller individopprettete tiltak for tilpasset læring. Boken er egnet for allmennlærere, tospråklige lærere og spesialpedagoger som til daglig jobber med ulike elevgrupper i ordinære flerspråklige klasser.
Omtale fra forlaget
Multimetodisk modell for tilpasset opplæring (MMTO) er en pedagogogisk-metodisk idebok. Boka tar opp temabasert opplæring der språkopplæring, språklige delferdigheter, begreperfokusert opplæring, kooperativ læring, praktisk-pedagogisk bruk av læringsstiler, læringsstrategier og ulike metoder for gruppearbeid og elevsamarbeid står sentralt. Boka henvender seg til allmennlærere, tospråklige lærere og spesialpedagoger som til daglig jobber med ulike elevgrupper i ordinære flerspråklige klasser. Boka presenterer en rekke pedagogisk-metodiske ideer, arbeidsmåter, kooperative læringsaktiviteter og en rekke kopieringsoriginaler av læremidler som kan brukes til å sette i gang grupperettete og/eller individrettete tiltak for tilpasset opplæring. Meral R. Øzerk er rådgiver ved Torshov kompetansesenter. Hun har mastergrad i spesialpedagogikk og hovedfag i barnehagepedagogikk. Hun har lærerutdanning og førskolelærerutdanning, og tidligere jobbet som allmennlærer, førskolelærer og spesialpedagog. Hun har tidligere utarbeidet læremidler og gitt ut artikler om multikulturell rådgivning, begynneropplæring, barn med oppmerksomhetsvansker og relasjonsvansker.
Forlag Kolofon
Utgivelsesår 2007
Format Heftet
ISBN13 9788230003305
EAN 9788230003305
Språk Bokmål
Sider 131
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket