Mr X

HarperCollins 2000 Heftet

Ned Dunstan drar tilbake til hjembyen Edgerton, Illinois fordi han har fått en forutanelse om at mora er døende. Mens hun ligger på det siste, advarer hun Ned og sier at han er i stor fare. På tross av hennes advarsler, forsøker Ned å finne sannheten om sin egen identitet og hele hans merkelige familie. Da Ned blir mistenkt for tre mord, skjønner han at det ikke bare er han som er kommet hjem, men også den mystiske Mr. X.

Every year on his birthday, Ned Dunstan has a paralysing seizure in which he is forced to witness scenes of ruthless slaughter perpetrated by a mysterious figure in black whom he calls Mr X. Now, with his birthday fast approaching, Ned has been drawn back to his home town of Edgerton, Illinois, by a permonition that his mother is dying. On her deathbed, she imparts to him the name of his long-absent father and warns him that he is in great danger. Despite her foreboding, he embarks on a search through Edgerton's past for the truth behind his own identity and that of his entirely fantastic family. But when Ned becomes the lead suspect in three violent deaths, he begins to realize that he is not the only one who has come home.

Forlag HarperCollins

Utgivelsesår 2000