Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Elever med manglende motivasjon får dårligere faglig og sosialt utbytte av læringen. Forfatteren gir i første del av boken en kort innføring i motivasjonsteori. I andre del gir han praktiske motivasjonsråd, og foreslår tiltak i forhold til indre og ytre motivasjon, elever med prestasjonsangst og a-motiverte elever. Boken er rettet mot lærere, fagfolk og studenter ved høyere utdanning. Bakerst i boken er det et motivasjonskartleggingsskjema. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Forlagets bokomtale: Mangel på motivasjon utgjør en alvorlig trussel for elevenes faglige og sosiale læringsutbytte. Mange elever går på sparebluss, noen gir opp, mens andre er engstelige og unngår utfordringer. "Motivasjon i praksis" gir lærere konkrete råd om hvordan elevenes motivasjon kan gjenopprettes og styrkes. Boken innholder også kartleggingsskjemaet "MKS", som kan brukes som utgangspunkt for motivasjonsfremmende tiltak. Rådene er basert på resultater fra norsk og internasjonal motivasjonsforskning. Boken henvender seg først og fremst til lærere, men den er også en solid ressurs for fagfolk, studenter på høyskoler, universiteter og ansatte i støttetjenestene.
Forlag Elevsiden DA
Utgivelsesår 2006
Format Heftet
ISBN13 9788292654019
EAN 9788292654019
Språk Bokmål
Sider 91
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket3 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket