Omtale fra forlaget
Optimal læring i skolen krever motivasjon og innsats fra elevenes side. Mange elever er imidlertid ikke motivert for skolearbeid, og forskning har vist at motivasjonen for skolearbeid synker med elevenes alder. I denne boka gjør forfatterne rede for noen sentrale teorier om motivasjon, og drøfter hva skolen kan gjøre for å motivere elevene. De presenterer også en stor undersøkelse om elevers motivasjon for skolearbeid. Resultatene herfra viser blant annet at: * det er stor variasjon i elevenes motivasjon og innsats på skolen, * elevenes motivasjon og innsats synker gradvis med økende alder, * skolestørrelse betyr ikke noe for elevenes motivasjon og innsats, * læringsmiljøet på skolen har stor betydning for elevenes motivasjon og innsats. Ut fra teori om motivasjon og egne forskningsresultater gir forfatterne anbefalinger om hva skolen kan gjøre for å motivere elevene.
Forlag Tapir akademisk forlag
Utgivelsesår 2011
Format Heftet
ISBN13 9788251927680
EAN 9788251927680
Språk Bokmål
Sider 65
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket3 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket