Motangrep

av (forfatter) og Ragnar Aschim (gjendikter).

Cappelen 2001 Heftet

Frankie Genno drømmer om det store kuppet, men raidet mot gullsmedbutikken blir en katastrofe som ender med mord på en politimann og mange år bak murene. I sytten år holder han hevnlysten over Anne Stratton levende, kjæresten som sviktet ham og tystet til politiet. Anne blir tatt inn i politiets program for vitnebeskyttelse. Hun heter Sarah nå, er bosatt i New Orleans, har en god jobb, er gift og har en datter, Lea. Det er Lea som gjør henne sårbar når Genno nærmer seg. Overrumplende bakholdsangrep gjør det klart at selv gode beskyttere kan være farlige. Sarah må stole mer på seg selv enn på dem som har lovet å holde Genno unna.

Motangrep er en uhyggelig bok, drivende fortalt og mer realistisk enn man skulle ønske...
Frankie Genno drømmer om det store kuppet, de store pengene. Men raidet mot banken blir en katastrofe som ender med mordet på en politimann og mange år bak murene. I sytten år holder han hevnen over Anne Stratton levende, kjæresten som sviktet ham og tystet politiet.
Politiet har gitt Anne Stratton ny identitet, og tatt henne inn i et program for vitne beskyttelse. Hun heter Sarah nå, er bosatt i New Orleans, har en god jobb, er gift og har en datter. Det er datteren som gjør henne ekstra sårbar når Genno nærmer seg. Og hun vet at han nærmer seg - mordet på en nær forbindelse bekrefter dette.
Oversatt av Ragnar Aschim Originaltittel: Counterplot

Forlag Cappelen