Mot

årsskrift Arkivet freds- og menneskerettighetssenter 2021

av (utgiver).

Stiftelsen Arkivet 2021 Heftet

Hva er det egentlig som ligger til grunn, når vi definerer en handling som modig? Er det mulig å snakke om ulike former for mot, og hva er det som gjør at vi anser noen handlinger som modige og andre som dumdristige eller feige? Kan vi ta et aktivt valg om å bli mer modige i hverdagen, og hva slags betydning har menneskers evne til å utvise mot for samfunnet?

I denne første utgivelsen av ARKIVET freds- og menneskerettighetssenters årsskrift, er det mot det handler om. Gjennom fagartikler og personlige beretninger som kretser rundt temaet, får leseren et innblikk i hva mot er, hvordan det kan komme til uttrykk og hvordan enkeltmenneskers modige handlinger virker inn både på deres eget liv, på menneskene rundt og på samfunnet som helhet.

Bidragsytere er Monika Praczyk, Kristin Soraya Batmanghelichi, Cynthia L.S. Pury, Eystein Ellingsen, Thomas V.H. Hagen, Kjetil Homane Grødum, Kai Erland, Kim Bredesen og Mi Sun Balg.

Forlag Stiftelsen Arkivet

Utgivelsesår 2021