Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Del 1 tar for seg metoder og tiltak for forebygging av mobbing, og om hvordan disse kan innføres i skolen i varige og stabile former. Del 2 beskriver etablering og bruk av miljøgrupper som en arbeidsmåte i skolen, og gir forslag til utarbeiding av handlingsplan mot mobbing. Med vedlegg. Beregnet på lærerstudenter og lærere. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Mobbing er blitt et stort problem i dagens samfunn, ikke minst i skolen. Denne boken viser hvordan mobbeforebyggende metoder kan få sin rettmessige plass i skolen i varige og stabile former, samt hvordan man kan gi forebyggende arbeid mot mobbing nok tyngde. Boken anbefaler å legge arbeidet med miljøutvikling og mobbeforebyggende tiltak til det lovpålagte Skoleutvalget som utgangspunkt for en miljøgruppe. Dette kan være svært effektive redskap!Fra arbeidslivet vet man at grunnlaget for mobbeproblemer ofte ligger i miljø- og ledelsesforhold. Dette perspektivet kan trekkes inn i skolen, og knyttes il ulike sider av skolens miljø og makronivået i skolen. Mobbing som fenomen, forskning og tiltak mot mobbing blir også drøftet i boken.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2007
Format Heftet
ISBN13 9788205359437
EAN 9788205359437
Språk Bokmål
Sider 176
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket