Mitt liv som hun og han og hen

Kagge 2024 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Norges mest kjente transperson skriver ærlig om sitt eget liv. Fra femåringen som forsto at hen hadde en hemmelighet som måtte skjules, til hen sto fram og ble elsket og utskjelt «rikstranse» og professor.

Skam og suksess. Ensomhet og et verdensomspennende felleskap. I Mitt liv som hun – og han og hen skriver Esben Esther Pirelli Benestad om et kontrastfylt liv: Om lengselen mot det kvinnelige som ikke lot seg undertrykke, om kvelder bak lukkede gardiner iført skjørt og sminke, fram til den befriende tiden da hen gradvis kom ut av skapet og ble både forbilde og forkjemper for alle som har et annet indre bilde av seg selv enn det kroppen viser. Dermed blir dette også en bok om hvordan synet på kjønn i både samfunn og helsevesen har utviklet seg, og en inspirasjon for alle som føler seg annerledes.

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2024