Minoritetsbarn i småskolen

av (forfatter).

Cappelen Damm akademisk 1997 Heftet

Ingen bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

Temaet i denne boken er hvordan man kan praktisere tilpasset opplæring i flerkulturelle klasser. Forfatteren mener at minoritetsbarnas læring er avhengig av samspillet mellom barna, og at de blir integrert i klassen. Hun presenterer også en modell som belyser forhold som påvirker utviklingen av tospråklig og tokulturell kompetanse. Målgruppe: lærer- og førskolestudenter, førskolelærere og lærere i småskolen. Har litteraturliste.

Omtale fra forlaget

Hvordan kan retten til tilpasset opplæring realiseres i flerkulturelle klasser?
Forfatteren legger vekt på et helhetlig perspektiv på læring. Språkinnlæringen er selvfølgelig sentral, men den må ses i sammenheng med andre faktorer som påvirker læringssituasjonen.
Forfatteren presenterer en global modell som belyser ulike forhold som virker inn på utviklingen av tospråklig og tokulturell kompetanse.
Aktuell bok for lærere i småskolen, førskolelærer- og allmennlærerstudenter, og andre som arbeider innenfor migrasjon og innvandring.

Bokdetaljer

Forlag Cappelen Damm akademisk

Utgivelsesår 1997

Format Heftet

ISBN13 9788245603880

EAN 9788245603880

Språk Bokmål

Sider 128

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

0 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket