Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Temaet i denne boken er hvordan man kan praktisere tilpasset opplæring i flerkulturelle klasser. Forfatteren mener at minoritetsbarnas læring er avhengig av samspillet mellom barna, og at de blir integrert i klassen. Hun presenterer også en modell som belyser forhold som påvirker utviklingen av tospråklig og tokulturell kompetanse. Målgruppe: lærer- og førskolestudenter, førskolelærere og lærere i småskolen. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Hvordan kan retten til tilpasset opplæring realiseres i flerkulturelle klasser?
Forfatteren legger vekt på et helhetlig perspektiv på læring. Språkinnlæringen er selvfølgelig sentral, men den må ses i sammenheng med andre faktorer som påvirker læringssituasjonen.
Forfatteren presenterer en global modell som belyser ulike forhold som virker inn på utviklingen av tospråklig og tokulturell kompetanse.
Aktuell bok for lærere i småskolen, førskolelærer- og allmennlærerstudenter, og andre som arbeider innenfor migrasjon og innvandring.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 1997
Format Heftet
ISBN13 9788245603880
EAN 9788245603880
Språk Bokmål
Sider 128
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket