Min slekt

nyttige notater og utfyllingsskjema i slektsgransking

av (forfatter) og Mateusz Pe̢k (illustratør).

Vigmostad Bjørke 2012 Innbundet

Boka gir en kort innføring i slektsgranskning. Resten av boka inneholder anetre og utfyllingsskjema for utfylling.

I denne boken kan du skrive dine slektsopplysninger. Selv om PC-en er et viktig redskap også i slektsgransking, er det hyggelig å få en håndskrevet bok i hånden. Den passer fint som en gave til den du er glad i. Ved de store begivenhetene i livet kan en slik personlig gave sette en ekstra spiss på feiringen. Boken gir en liten innføring i slektsgransking. Men dette er et så omfattende tema at vi anbefaler at du leser annen litteratur i tillegg. Foran hvert nytt kapittel finnes det en anetavle du kan fylle ut. Da er det lettere å få oversikt over forfedrene. Boken har egne felter hvor du kan «krydre» med bilder og signaturer. Om forfatteren: Liv Marit Haakenstad er cand.mag. med mellomfag i lokalhistorie. Hun har skrevet en rekke artikler om slekt og data, og er en ettertraktet foredragsholder både i Norge og USA. Hun har tidligere utgitt bøkene Slektsgransking med dataveiledning, Slektsgranskerens guide til utvandringen 1825-1930 og Slektsgransking - steg for steg med praktiske eksempler. Besøk gjerne forfatterens hjemmesider her: www.genit.no Forfatteren kan kontaktes for kurs eller foredrag i slektsforskning.

Forlag Vigmostad Bjørke

ISBN13 9788241907784