Min mat

matbok for allergikere

av (forfatter) og Kristin Melen (forfatter).

Medec 2001 CD-rom

Dette er ei kokebok for matvareallergikere, personer med matvareintoleranse og andre som lager alternativ mat. Kokeboka inneholder over 100 oppskrifter, og forandrer automatisk ingredienser og framgangsmåte ut i fra hva du reagerer på. CD-ROM-en tar også for seg enkel opplæring av skjulte varenavn, samlebetegnelser, produktveiledning, samt gode råd tilknyttet teknikker ved tilberedelse av mat.

MinMat kan daglig kunne brukes av personer med matvareallergi/-intoleranse og andre som i kortere eller lengre perioder må kutte ut vanlige matvarer. Kokeboken kan selvfølgelig også brukes av personer som kan spise våre tradisjonelle matvarer.
Allergi kan forandre seg med tiden og med enkle grep kan oppskriftene i MinMat også forandres. Du vil til enhver tid ha en "bok" som vokser med deg! MinMat har et eget kapittel der en ernæringsfysiolog gir råd og tips. Kokeboken på Cd-rom tar også for seg enkel opplæring av skjulte varenavn, samlebetegnelser, produktveiledning, samt gode råd knyttet til teknikker ved tilberedelse av mat.
MinMat er laget så enkel at alle skal kunne lage god mat. "Boken" har også kreative ideer, slik at den mer erfarne også skal ha glede av denne kokeboken på cd.
Cd-en er beregnet på privatpersoner, skoler, barnehager, leirskoler, hoteller, restauranter etc.

Forlag Medec

Utgivelsesår 2001