Min mat

det kokkene lager til seg selv

Terje Ness, Kari Innerå, Tom Victor Gausdal, Lars Erik Underthun, Trond Moi, Even Ramsvik, Jørn Lie

av (forfatter) og Espen Grønli (illustratør).

Intermekanika 2011 Innbundet

Boka har oppskrifter på retter som stjernekokkene lager når de skal lage mat til seg selv og/eller vennene sine.

Norges (og dermed Verdens) beste kokker lager mat til seg selv! Terje Ness, Trond Moi, Tom Victor Gausdal, Kari Innerå, Lars Erik Underthun, Even Ramsvik og Jørn Lie forteller hva de helst lager til seg selv. En underholdende og interessant bok med fantastiske oppskrifter, vakre bilder som gir et annerledes innsyn i stjernekokkenes hverdag. Boken handler ikke om den maten stjernekokker vinner VM med. Eller den som skaffer restaurantene Michelin-stjerner. Den handler ikke om eksklusive og rådyre råvarer eller ekstreme kokketeknikker. Med denne kokeboken ville vi finne ut av hva slags mat stjernekokkene lager nå de puster ut mellom kraftanstrengelsene på restaurantkjøkkenet og skal servere mat til venner, familie, kokkekolleger eller bare til seg selv.

Forlag Intermekanika

ISBN13 9788299821957