Min kamp 1-3

av (forfatter) og Anders Ribu (oppleser).

Cappelen Damm 2011 CD

Her fortelles det om Karl Ove Knausgårds kamp for å mestre livet, seg selv og sine ambisjoner om å skrive, i møte med de menneskene han har rundt seg. Denne utgaven er en lydbok i MP3-format. Den kan kun spilles i CD-spillere som kan spille av dette formatet.

SPESIALUTGAVE: TRE BIND I ÉN!

Karl Ove Knausgårds tredje roman innebærer en enorm litterær satsning, og er en stor bok i mer enn én forstand: Min kamp utgis som seks romaner. De fem første bøkene er utkommet, mens sjette bok utkommer høsten 2011.

Karl Ove Knausgårds tredje roman innebærer en enorm litterær satsning, og er en stor bok i mer enn én forstand: utgis som seks romaner. De fem første bøkene er utkommet, mens sjette bok utkommer høsten 2011.
I Min kamp fortelles det om forfatteren Karl Ove Knausgårds kamp for å mestre livet og seg selv og sine egne ambisjoner på skrivingens vegne, i møte med de menneskene han har rundt seg. Dette en dypt personlig roman, selvutprøvende og kontroversiell.

Prisbelønnet

For Min kamp. Første bok mottok Knausgård Brageprisen, P2-lytternes romanpris og Sørlandets litteraturpris, og han ble nominert til Nordisk Råds litteraturpris, Kritikerprisen, Bokhandlerprisen og Ungdommens kritikerpris. I 2011 ble Knausgård nominert til den prestisjetunge svenske kulturprisen Dagens Nyheters kulturpris. Høsten 2009 ble Min kamp. Første bok kåret til en av tiårets ti beste norske romaner i VG og årets bok 2009 av Morgenbladets lesere.

Utgivelsesår 2011

Format CD

ISBN13 9788202348243

EAN 9788202348243

Genre Biografisk litteratur

Omtalt person Karl Ove Knausgård

Tildelt litteraturpris Brageprisen Skjønnlitteratur 2009 P2-lyttaranes romanpris 2009 Sørlandets litteraturpris 2010

• "Hobbiten, eller Fram og tilbake igjen" av John Ronald Reuel Tolkien
  • "Beatles" av Lars Saabye Christensen