Mikkel og Auroras hemmelighet

av (forfatter) og Synøve Birkeland Svendsen (illustratør).

Publica 2008 Heftet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Mikkel og klassen hans er på tur i skogen. Mikkel vil beskytte sine usynlige trollvenner, og liker ikke at alle klassekameratene er der. Trolljenta Ekornia forsøker å signalisere til Mikkel at trollene behøver hans hjelp, samtidig truer Aurora med å avsløre hemmeligheten hans. Dette er den tredje boka om Mikkel.

Våren er i anmarsj og hele klassen til Mikkel skal på tur ut i skogen sammen med naturfaglæreren. Mikkel liker ikke å være i skogen sammen med alle elevene, for han vil beskytte sine usynlige trollvenner, som bor der. Trolljenta Ekornia forsøker å si til Mikkel at trollene trenger hans hjelp, men dette skjønner han ikke før han kommer hjem... Samtidig vil Mikkels bestevenn, Aurora, avsløre hemmeligheten han bærer på. Koste hva det koste vil. Sammen opplever de to vennene mye spennende på grunn av en gammel dame. "Mikkel og Aurora" er beregnet på barn fra barnehagealder til oppover i småskoletrinnene.

Forlag Publica

Utgivelsesår 2008