Metode og statistikk for samfunnsfag

eksamensoppgaver med løsningsforslag

Fagbokforlaget 1997 Heftet

Boka inneholder løsningsforslag til i alt åtte komplette sett med eksamensoppgaver i metode og statistikk. Oppgavene er gitt til grunnfagseksamen ved Institutt for statsvitenskap, Universitetet i Oslo i perioden 1987-1996. Har stikkordregister.

Dette heftet inneholder løsningsforslag til i alt åtte komplette sett med eksamensoppgaver i metode og statistikk. Oppgavene er gitt til grunnfagseksamen ved Institutt for statsvitenskap, Universitetet i Oslo, i perioden 1987-1996. Utvalget av oppgaver er gjort med tanke på å dekke sentrale deler av pensum, dvs. Ottar Helleviks bok Forskningsmetode i sosiologi og statsvitenskap, og inkluderer også oppgaver av litt ulike typer. Målet med heftet er å være en støtte i studentenes forberedelser til eksamen - i seminarer, kollokvier eller på egenhånd. Jon Hovi er førsteamanuensis ved Institutt for statsvitenskap og har nærmere ti års erfaring med undervisning i metode og statistikk for grunnfagsstudenter. Han har tidligere utgitt bøkene Strategisk handling og Samfunnsvitenskapelige analyseprinsipper, begge med Bjørn Erik Rasch som medforfatter.

Forlag Fagbokforlaget

Utgivelsesår 1997