Meteoritter

himmelens budbringere

Geotop 2008 Heftet

Boken gir en innføring i meteoritter og utenomjordisk geologi. Den ser nærmere på ulike type meteoritter, meteoritter funnet i Norge og tips til hvordan du skal gå frem for å begynne å samle meteoritter. Har litteraturliste.

Endelig en meteorittbok/hefte på norsk! Vi ønsker herved å introdusere en norsk bok/hefte om det spennende emnet meteoritter. Den er tiltenkt de som er interessert i astronomi og verdensrommet og for å gi en innføring i dette emnet. På det norske bokmarkedet i dag finnes det ingen bok som alene tar for seg dette interesseområde. Det er spennende å vite at det daglig ramler ned mye "romstein" på jorden. Men også litt skremmende å vite at de også har endret og vil endre vår planet i større og mindre grad en gang i fremtiden. Heftet/boken heter Meteoritter - himmelens budbringere, og er skrevet av undertegnede som muligens er den eneste i Norge som samler og handler med meteoritter og som har hatt dette som spesielt interessefelt i over 10 år. Heftet/boken har ISBN 978-82-303-1115-8 og er produsert på eget forlag. Heftet/boken tar blant annet for seg emner som; hva meteoritter er, hvor de kommer fra, hvordan de ser ut, alle de forskjellige variantene, alle norske meteorittene samt masse annet. Det er godt illustrert med 37 bilder og er totalt på 34 sider. Som et introduksjonstilbud selger vi heftet/boken inklusive en liten jernmeteoritt (med garantibevis og god beskrivelse) til kr. 60,- eks mva. Uten meteoritt koster det kr. 50,- eks mva. Boken kan bestilles hos: GEOTOP - Bilet Geoservice, postboks 157, 1430 Ås. Tlf: 47415260, epost: geotop@geotop.no

Forlag Geotop

Utgivelsesår 2008