Mer musikk!

med de minste

av (forfatter) og Mimsy Møller (illustratør).

Norsk noteservice 2012 Heftet

Sangboka inneholder i tillegg til sanger, rim og regler, dikt og ordleker, leketips og spillforslag. Boka har også metodiske tips og utfyllende teoristoff.

"Mer musikk!" er en bok til småbarnsforeldre, besteforeldre, tanter og onkler, venner og naboer, barnehageansatte, musikkpedagoger og andre pedagoger. En musikkbok til alle som har samvær med førskolebarn. "Mer musikk!" er en bok for voksne og barn som skal synge og leke, spille og danse sammen. Her er masse musikkstoff. Det er sanger og danser og spill på instrumenter, det er mange ideer til musikklek. Alt er godt gjennomprøvd. Stoffet er samlet fra et langt yrkesliv som musikkpedagog og musikkformidler. Dette er stoff som funker. "Mer Musikk!" er skrevet av Åslaug Berre, en erfaren og allsidig musikkpedagog. Pianolærer, kordirigent, musikk-pedagog for musikk-barnehage og skole, lærer i musikkformidling ved Norges Musikkhøgskole, programskaper i NRK og produsent/musiker i Rikskonsertene er noe av den allsidige bakgrunnen. Hun har vært og er en sentral person i det musikkfaglige feltet "Musikk fra livets begynnelse". De siste atten årene har hun drevet musikkgrupper for voksne og små barn. Åslaug Berre har tidligere utgitt bøkene "Allabasalla" og Musikk med de minste. Det er laget en CD til boka.

Forlag Norsk noteservice

Språk Bokmål Nynorsk Flerspråklig Engelsk Svensk